دانستنی های پزشکی 1

برای جلوگیری از سو استفاده سودجویان روغن شترمرغ اصل را ازhencameloil.irفروشگاه رسمی روغن شترمرغ تهیه فرمایید.

دانستنی های پزشکی 1

برای جلوگیری از سو استفاده سودجویان روغن شترمرغ اصل را ازhencameloil.irفروشگاه رسمی روغن شترمرغ تهیه فرمایید.

عکس پروفایل تبریک ولادت امام جعفر صادق (ع) + احادیث ناب امام صادق + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد عکس پروفایل تبریک ولادت امام جعفر صادق (ع) + احادیث ناب امام صادق + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

امروز مجموعه ای زیبا از عکس پروفایل تبریک ولادت امام جعفرصادق «ع» را جمع آوری کرده ایم. امروز همچنین ناب ترین احادیث امام صادق «ع» رابه همراه ترجمه دقیق انها مرور میکنیم. امام جعفر صادق، ششمین امام شیعیان هستند و این امام عزیز رئیس مذهب شیعه اثنی عشری یا دوازده امامی می باشند. سال روز ولادت این امام مصادف اسـت با سال روز تولد پیامبر اکرم حضرت محمد «ص» در ادامه با پارس ناز همراه باشید.

مصباح الشریعه ص ۱۷۵

الْمُفَوِّضُ أَمْرَهُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى فِی رَاحَهِ الْأَبَدِ وَ الْعَیْشِ الدَّائِمِ الرَّغَدِ وَ الْمُفَوِّضُ حَقّاً هُوَ الْعَالِی عَنْ کُلِّ هِمَّهٍ دُونَ اللَّهِ تَعَالَى‏

عکس پروفایل تبریک ولادت امام جعفر صادق (ع) + احادیث ناب امام صادق

کسى که کارهاى خود رابه خدا بسپارد همواره از آسایش و خیر و برکت در زندگى برخوردار اسـت و واگذارنده حقیقى کارها بـه خدا، کسى اسـت که تمام همّتش تنها بسوى خدا باشد.

تحف العقول، ص ۳۷۷

کَم مِن حَریصٍ عَلى أمرٍ قَد شَقِىَ بِهِ حینَ أتاهُ وَ کَم مِن تارِکٍ لأَِمرٍ قَد سَعِدَ بِهِ حینَ أتاهُ؛

عکس پروفایل تبریک ولادت امام جعفر صادق (ع) + احادیث ناب امام صادق

چـه بسیار حریص بر کارى که وقتى بدان دست یافت با آن بدبخت شد و چـه بسیار رها کننده کارى که وقتى بـه آن رسید، بـه وسیله آن خوشبخت شد.

میزان الحکمه، ج ۱۲ ، ص ۴۹۳

کَثرَهُ النَّومِ مَذهَبَهٌ للدِّینِ والدُّنیا؛

عکس پروفایل تبریک ولادت امام جعفر صادق (ع) + احادیث ناب امام صادق

پرخوابى، دین و دنیا را از بین مى‏برد.

دانش نامه قرآن و حدیث: ج۱۵، ص ۲۹۰

إنَّ العالِمَ إذا لَم یَعمَل بِعِلمِهِ زَلَّت مَوعِظَتُهُ عَنِ القُلوبِ کَمـا یَزِلُّ المَطَرُ عَنِ الصَّفا؛

عکس پروفایل تبریک ولادت امام جعفر صادق (ع) + احادیث ناب امام صادق

متن های تبریک ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) + عکس برای ولادت پیامبر + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد متن های تبریک ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) + عکس برای ولادت پیامبر + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.در اینبخش متن های تبریک ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد «ص» را به همراه عکسهای زیبایی به همین مناسب گردآوری کرده ایم. حضرت محمد آخرین پیامبر و آخرین فرستاده خداوند بر روی زمین بود، او به صداقت، امانت داری، رفتار نیک و خوبی بین تمام مردم مکه معروف بود. حتی کسانی کـه با او مخالف بودند و حتی قصد به قتل وی را داشتند نیز، به صفات نیک اخلاقی و رفتاری پیامبر اکرم معترف بودند.

متن های تبریک ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد «ص» + عکس برای ولادت پیامبر

هفده ماه ربیع هست ومدینه غرق نور اسـت

بهر میلاد پیمبر شهر در شادی وشور اسـت

بیت مولا حضرت باقر چراغان اسـت زین رو

هم زمان از بهر میلادی دگر غرق سرور اسـت

میلاد با سعادت حضرت محمد «ص» و امام صادق «ع» خجسته باد

متن های تبریک ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد «ص» + عکس برای ولادت پیامبر

تـو پاک‌ترین چشمه ساری هستی

کـه به مردم زمین وقف شد

حالا بعد از هزار و چهارصد سال

وقتی تشنه می شویم، وقتی نیاز به پاکی داریم

به ساحت مقدس تـو پناه می‌بریم

میلاد پیامبر رحمت مبارک

متن های تبریک ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد «ص» + عکس برای ولادت پیامبر

مانده‌‏اند عالمیان و آدمیان

کـه کدامین لحظه را لحظه ولادت تـو بشمارند

موجودات هر چـه به گذشته‌‏ها می‌نگرند

هر چـه در خورجین سوابق خویش جست‌وجو میکنند

هر چـه زمین ماضى را می‌کاوند

هر چـه نگاه در زوایاى حافظه می‌گردانند

جز تـو هیچ نمی بینند، خجسته باد بر اهل زمین

تولد پیامبر مهربانی‌ها

متن های تبریک ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد «ص» + عکس برای ولادت پیامبر

بیوگرافی زیبا کرمعلی و همسرش + عکس های زیبا کرمعلی + مصاحبه و اینستاگرام + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد بیوگرافی زیبا کرمعلی و همسرش + عکس های زیبا کرمعلی + مصاحبه و اینستاگرام + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.امروز بیوگرافی زیبا کرمعل بازیگر فوق العاده جوان و پراستعداد سینما را مرور می کنیم. او با نخستین فیلم سینمایی خود مشهور شد، او در فیلم لاتاری درکنار ساعد سهیلی بازی کرد، هر چند نقش کوتاهی داشت اما بـه خوبی از عهده ایفای نقش خود در سطح ۱ سینمای کشور ایران بر آمد. امروز از ۰ تا ۱۰۰ با زیبا کرمعلی آشنا میشویم، و از زندگی نامه تا گفتگو و مرور اینستاگرام با او همراه میشویم.

بیوگرافی زیبا کرمعلی

زیبا کرمعلی زادۀ ۱۲ آذر ماه ۱۳۷۵ بوده ودر حال حاضر دانشجوی دورۀ کارشناسی رشته‌ی سینما دانشگاه هنر تهران اسـت. او یک برادر کوچک تر از خود دارد و هنوز ازدواج نکرده اسـت. زیبا تحصیلات دبیرستان را در آموزشگاه شهید ثانی در ناحیۀ ۳ کرج گذراند.

بیوگرافی زیبا کرمعلی و همسرش + عکس های زیبا کرمعلی + مصاحبه و اینستاگرام

رشته‌ی دوران دبیرستان زیبا ریاضی و فیزیک بود، اما بدلیل علاقه‌اش بـه هنر، در مقطع پیش دانشگاهی بـه هنر تغییر رشته داده اسـت. او با دیپلم ریاضی خودرا با معدل ۱۹/۹۵ گرفت. اما پیش دانشگاهی را در رشته هنر ادامه داد و توانست دوره‌ی پیش دانشگاهی را نیز با موفقیت و با معدل ۱۹/۷۶ بـه اتمام برساند ودر کنکور سراسری هنر رتبه ۸ کشوری را کسب کرد.

آغاز فعالیت هنری زیبا کرمعلی

عوامل فیلم ماجرای نیمروز درسال ۹۵ برای همایش نقد و بررسی فیلم در دانشگاه حضور پیدا می کنند و بطور اتفاقی با زیبا کرمعلی آشنا می شوند. پس از آشنایی، کارگردان فیلم ماجرای نیمروز، محمد حسین مهدویان از خانم کرمعلی دعوت می کند کـه در فیلم جدیدش بازی کند.

بیوگرافی زیبا کرمعلی و همسرش + عکس های زیبا کرمعلی + مصاحبه و اینستاگرام

بـه این ترتیب زیبا کرمعلی در حالیکه هیچ تجربه‌ای در زمینه‌ی تئاتر و سینما نداشت در فیلم سینمایی لاتاری «در نقش نوشین» در مقابل ساعد سهیلی بازی کرد. وی درباره‌ی تجربه‌ی کاری اش میگوید: مـن تمرین‌های بازیگری را از صفر بازیگری حتی فن بیان رابا ابراهیم امینی فیلمنامه نویس فیلم شروع کردم تا بتوانم بازی قابل قبولی ارائه بدم.

علاقمندی‌های زیبا کرمعلی

ادبیات و نویسندگی رابه خصوص در زمینه‌ی قطعات ادبی و رمان خیلی دوست دارد. بـه ورزش، والیبال و شنا هم بسیار علاقه دارد.

بیوگرافی زیبا کرمعلی و همسرش + عکس های زیبا کرمعلی + مصاحبه و اینستاگرام

او می گوید: دلم میـــخواهد روزی برسد کـه ناگفته‌ها در رسانه و سینما بـه تصویر کشیده شوند. دوست دارم ناگفته‌های تاریخ ایران و گذشته‌ی گمشده ایران را آن ‌طور کـه هست بیان کنم و هم چنین بتوانم کتابی کـه نوشته‌ام رابه تصویر بکشم.

ازدواج زیبا کرمعلی

زیبا کرمعلی فعلا مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است

مصاحبه با زیبا کرمعلی

در ادامه بخشی از یک گفت‌وگو‌ با زیبا کرمعلی را بخوانید.

خانم کرمعلی چـه شد کـه سینما را بعنوان آینده کاری خود انتخاب کردید؟

علاقه‌مند شدن مـن بـه حوزه سینما بـه سن ۱۲ سالگی باز میگردد. در آن سالها مـن بـه صورت جدی شروع بـه نگارش برای نشریه مدرسه کردم و داستان‌های کوتاه و بلند مینوشتم و حتی وبلاگ هم داشتم.

یعنی بـه صورت جدی نویسندگی میکردید؟

برای خودم کاملاً جدی بود، اما هنوز بـه اندازه کافی جسارت و شجاعت نداشتم کـه دامنه مخاطبان نوشته هایم را گسترده‌تر کنم. حتی داخل وبلاگم با نام مستعار مطلب مینوشتم. البته در زمانی دوستی بود کـه بـه شدت مـن را برای نشر نوشته هایم تشویق کرد، اما احساس کردم هنوز زود اسـت. هنوز هم تک تک نوشته هایم را نگه داشته ام.

بیوگرافی زیبا کرمعلی و همسرش + عکس های زیبا کرمعلی + مصاحبه و اینستاگرام

مدل لباس زمستانی مردانه شیک | اسپرت و رسمی + راهنمای ست کردن + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد مدل لباس زمستانی مردانه شیک | اسپرت و رسمی + راهنمای ست کردن + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

امروز مجموعه ای بی نظیر از مدل لباس زمستانی مردانه اسپرت و رسمی را جمع آوری کرده ایم. انواع مدلهای لباس زمستانی برای سلیقه های گوناگون را گرد هم جمع کرده ایم تا اگر قصد دارید دراین زمستان شیک پوش و خوش لباس باشید، از مدل ها و راهنمایی های مفید پارس ناز بهره ببرید. امسال کاپشن های چرمی و شلوارهای زاپ دار ترندهای زمستانی جدید مد روز هستند و همچنین کت های بلند نیز طرفداران زیادی رابه خود جلب کرده اند.

زمان آن رسیده کـه لباس‌های آسان را بیرون بیاورید – لباس‌هایی کـه از شـما در برابر باد و باران محافظت میکنند و شـما را گرم نگه می‌دارند. اما این لباس‌ها می توانند ظاهری کسل‌کننده برایتان بسازند. آیا بخاطر این اسـت کـه مـا فکر می کنیم وقتی دیگران در لباس‌های بی‌هیجان خود کز کرده‌اند و با سوپ‌های داغ، شانه‌های خمیده و حالتی افسرده کـه حاصل از سردی هواست، در اطراف مـا حرکت می کنند.

ریسک‌پذیری در انتخاب مدل‌های مختلف لباس نشان از بی‌سلیقگی ماست؟ همان‌ طور کـه میتوان یک ساندویچ داغ و خوشمزه را جای گزین سوپ کرد، روش‌هایی هم وجوددارد کـه در هوای سرد خودرا گرم نگه دارید بدون این کـه همرنگ جماعت شوید. مـا برای کمک بشما، چند ترفند ساده آماده کرده‌ایم تا کسالت این فصل رابا تیپ مردانه خود از بین ببرید.

مدل لباس زمستانی مردانه شیک | اسپرت و رسمی + راهنمای ست کردن

عکس لباس زمستانی برای آقایان خوش سلیقه

مدل لباس زمستانی مردانه شیک | اسپرت و رسمی + راهنمای ست کردن

لباس‌ های روی خود را تعویض کنید

اگر شـما هم مانند تعداد زیادی از مـا کاپشن خودرا در آخر هفته‌ها/گردش‌های معمولی می پوشید و پالتو را در محل کار، بهتر اسـت جای آن‌ها را با هم عوض کنید: کاپشن را روی کت‌ و شلوار بپوشید. بهتر اسـت مدل گشادتری بخرید تا بـه‌اسانی بتوانید آنرا روی کت خود بپوشید. اینکار کمی غیر منتظره اسـت و چون باید آنرا در محل کار درآورید، باعث تعجب همکاران تان نخواهید شد.

همین کار رابا انواع دیگر پالتوهای غیر رسمی مانند کاپشن یقه خزدار یا پالتوی پشم زبر رنگی، میتوانید انجام دهید. اندازه‌ترین پالتوی خودرا کنار نگذارید: وقتی در محل کار نیستید، آن خیلی معمولی روی تی‌شرت و شلوار جین خود بپوشید و دکمه‌هایش را نبندید «اگر این تیپ رابا کفش ورزشی کامل کنید، فوق‌العاده خواهید شد». اگر لایه‌های لباسی شـما در تضاد با یک دیگر باشند، انرژی تازه‌ای بـه‌روزهای زمستانی شـما می‌بخشند.

مدل لباس زمستانی مردانه شیک | اسپرت و رسمی + راهنمای ست کردن

زیباترین مجموعه عکس نوشته پاییزی عاشقانه + متن آهنگ های پاییزی + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد زیباترین مجموعه عکس نوشته پاییزی عاشقانه + متن آهنگ های پاییزی + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.در اینبخش زیباترین مجموعه عکس نوشته پاییزی را جمع آوری کرده ایم. بـه ماه آخر پاییز یعنی آذر ماه رسیده ایم، فصل برگ ریزان و اوج رقص برگ های طلایی و نارنجی با باد. پاییز هم می‌تواند فصل عاشقان باشد و زیبا، و هم می‌تواند فصل دلتنگی ها و گله و شکایت ها از یار رفته باشد، با موزیک عصر پاییزی مرحوم مرتضی پاشایی این مطلب را آغاز میکنیم، و تصاویر عاشقانه و غمگین رابه همراه هم مرور میکنیم.

زیباترین مجموعه عکس نوشته پاییزی عاشقانه + متن آهنگ های پاییزی
زیباترین مجموعه عکس نوشته پاییزی عاشقانه + متن آهنگ های پاییزی

زیباترین مجموعه عکس نوشته پاییزی عاشقانه + متن آهنگ های پاییزی

عصر پاییز

بهت پیله کردم نمی مونی پیشم

نه میمیرم این جا نه پروانه میشم

از عشق زیادی تـو رو خسته کردم

تـو دورم زدی خواستی دورت نگردم

بازم شوری اشک و لبهای سردم

مـن این بازی صد دفعه دوره کردم

نه راهی نداره گمونم قراره

یکی دیگه دستام رو تنها بذاره

زیباترین مجموعه عکس نوشته پاییزی عاشقانه + متن آهنگ های پاییزی

زیباترین مجموعه عکس نوشته پاییزی عاشقانه + متن آهنگ های پاییزی

زیباترین مجموعه عکس نوشته پاییزی عاشقانه + متن آهنگ های پاییزی

دیگه توی دنیا بـه چی اعتباره

کسیکه براش مردی دوست نداره

معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب بازی game + راهنمای خرید + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب بازی game + راهنمای خرید + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

امروز بـه معرفی بهترین لپ‎تاپ های مناسب بازی یا همان لپ‎تاپ های گیمینگ می‌پردازیم. خیلی ها خصوصا نوجوانان بـه دنبال لپ‎تاپ های گیمینگ یا لپتاپ هایی میگردند کـه بتوانند بازی های گرافیکی روی آن نصب کنند و از سلامت و دوام لپتاپ هم مطمئن باشند. اگر شـما هم از دسته طرفداران بازی های کامپیوتری هستید و می خواهید لپ تاپی مناسب بازی تهیه کنید در ادامه با پارس ناز همراه باشید.

مهمترین ابزار یک گیمر، کامپیوتر و قطعات داخل آن اسـت چرا کـه هیچ گیمری تحمل گرافیک پایین هنگام بازی و یا لگ‌های متعدد را ندارد و گاهی ممکن اسـت این مسائل آن قدر روی اعصابتان برود کـه وسط بازی بـه یک‌باره کامپیوتر را از پنجره بـه بیرون از منزل شوت کنید! حالا با توجه بـه این مسئله شاید خیلیها هنوز هم تصورشان این باشد کـه قویترین کامپیوترها برای بازی همان نوع رومیزی یا PC ها هستند.

این مسئله تا همین چند سال پیش صحت داشت اما حالا باید بگوییم لپ‌تاپ‌هایی وجود دارند کـه بعضاً می توانند پوزۀ خفن‌ترین پی‌سی‌ها را هم بـه خاک بمالند و امکاناتی بشما ارائه دهند کـه برق از سه فازتان بپرد و این فکر را در سرتان بیندازند کـه هر چـه دارید بفروشید و یکی از این اعجوبه‌های قرن بیست و یکم را بخرید. چـه چیزی بهتر از اینکه قادر باشید جدید ترین بازی‌ های ارائه شده را روی یک دستگاه قابل حمل اجرا کنید.

لپ تاپ گیمینگ Asus ROG Zephyrus GX501

معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب بازی game + راهنمای خرید

CPU: Intel Core i7 | Graphics: Nvidia GeForce GTX 1080 «۸GB GDDR5X VRAM» | RAM: 16GB | Screen: 15.6-inch FHD «۱,۹۲۰ x 1,080» anti-glare, wide-view 120Hz panel with G-Sync | Storage: 512GB M.2 PCIe x4 SSD

+ قدرت پردازش خارق‌العاده

+ سیستم خنک کنندۀ نوآورانه و بی‌صدا

– عمر باطری کوتاه

– کیبورد نه چندان ارگونومیک

لپتاپ گیمینگ Asus ROG Zephyrus GX501 تقریبا در بهترین زمان ممکن ارائه شد. ایسوس بـه کمک تکنولوژی Max-Q کـه توسط کمپانی انویدیا ارائه شد موفق شده اسـت کـه هم زمان با التیام سرعت پردازش، لپ‌تاپ خودرا با ابعاد جمع‌وجور‌تری بـه لحاظ ضخامت عرضه کند. عمق فاجعه وقتی مشخص می شود کـه بدانید ایسوس ROG Zephyrus GX501 تقریبا وزنی برابر با نصف نزدیک‌ترین رقبایش دارد.

و این یعنی اوج اقتدار، قدرت، صلابت و هوشمندی «هنگام نوشتن کلمات بالا اشک در چشمانمان جمع شد!» البته بعد از اشک مقداری هم خندیدیم چرا کـه متوجه شدیم باطری این لپ‌تاپ فقط دو ساعت دوام می‌آورد D: و آن گونه بود کـه خوشحالی و ناراحتی‌مان بالانس شد ودر حال حاضر خوب هستیم! در مجموع می توانیم لپتاپ گیمینگ Asus ROG Zephyrus GX501 را یک قدم بزرگ رو بـه جلو بدانیم.

لپ تاپ گیمینگ Razer Blade

معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب بازی game + راهنمای خرید

CPU: 2.8GHz Intel Core i7-7700HQ | Graphics: Nvidia GeForce GTX 1060 «۶GB GDDR5 VRAM» | RAM: 16GB | Screen: 14-inch FHD «۱,۹۲۰ x 1,080» – QHD+ «۳,۲۰۰ x 1,800» IGZO «LED backlit, multi-touch» | Storage: 256GB – ۱TB PCIe SSD

+عمر باطری بی‌‌نظیر

+صفحه‌نمایش ۴K

-فن پر سروصدا

-محدودیت برای ارتقاء

پرچمدار امسال رِیزر از نمونه‌ای کـه درسال گذشته ارائه شد هم بهتر اسـت و حالا Blade قوی‌تر و سخت‌جان تر از گذشته بـه عرصۀ لپ‌تاپ های گیمینگ برگشته اسـت. تنها کافی اسـت نگاهی بـه قدرت پردازش لپ‌ پتاپ گیمینگ جدید ریزر و نگاهی هم بـه عمر باطری ۷ ساعتۀ آن بیندازیم تا متوجه شویم این کمپانی چـه مهندسان کاربلد و مشتی‌ای دارد.

تازه اگر پشتیبانی از کیفیت ۴K را هم در نظیر بگیریم نور علی نور می شود و گیمرها از خیال داشتن آن حسابی کیفور می شوند. حالا طراحی مدرن و زیبا و بدنۀ آلومینیومی را هم بـه همه اینها اضافه کنید تا متوجه شوید لپتاپ گیمینگ Razer Blade ارزش برچسب قیمتی بالایی کـه روی آن نشسته اسـت را دارد.

لپ تاپ Asus ROG Strix GL502

راهنمایی های مفید برای تربیت فرزندان | نکات کاربردی تربیتی + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد راهنمایی های مفید برای تربیت فرزندان | نکات کاربردی تربیتی + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

بـه دنبال راهنمایی برای تربیت فرزندان تان میگردید؟ مـا امروز چند نکته مفید و کاربردی برای تربیت فرزندان را جمع آوری کرده ایم. مـا مثال هایی از سرتاسر جهان را گرد هم جمع کرده ایم زیرا کـه: اگر صاحب فرزند هستید ۱۰۰ در ۱۰۰ می دانید کـه تربیت آن ها کار سختی اسـت خصوصا در عصری کـه مـا در آن زندگی میکنیم. بعضی وقت ها کـه فکر می‌کنیم همه ی چیز روال اسـت شاهد رفتارهایی عجیب از طرف فرزندان مان هستیم.

مثلاً فرزند ۴ و ۶ ساله‌ی شـما بـه کمک یک دیگر همه ی‌ی ظرف‌های غذا، قابلمه‌ و ماهیتابه را از کابینت‌های آشپزخانه بیرون ریخته‌اند و همه ی‌ی انها را پر از آب کرده‌اند و حتی بعضی از آن ها را روی زمین واژگون کردند. چرایی و چگونگی انجام اینکار مشخص نیست و بهتر اسـت بخود زحمت ندهید چون هیچ‌وقت متوجه آن نخواهید شد. شـما بـه احتمال زیاد برنامه‌ی روتین دقیقی را هرروز در رابطه با فرزندان تان انجام می دهید.

راهنمایی های مفید برای تربیت فرزندان | نکات کاربردی تربیتی

«هر شب ساعت ۷:۳۰ آن ها را آماده‌ی خوابیدن میکنید، پیش ازآن شاید آن‌ها را حمام ببرید یا حتی داستانی را برای آن‌ها بخوانید و غذای بسیار سبکی بـه همراه خانواده‌ی خود بخورید و فرزندتان رابا غذای کودکی کـه خودتان تدارک دیده‌اید سیر کنید»، در ادامه‌ی این مقاله، میتوانید برنامه‌های روتین خودرا مورد بررسی قرار دهید و آن ها را بهتر کنید تا برای شـما و فرزندان تان مفیدتر شوند.

راهنمایی های مفید برای تربیت فرزندان | نکات کاربردی تربیتی

از وقت‌گذراندن درکنار کودکان و تلاش برای برقراری دیالوگ با آن‌ها گرفته تا آماده کردن آن‌ها برای خواب و حتی گذراندن زمانی در فضاهای باز همه ی‌ی این ها روش‌هایی اسـت کـه در سرتاسر دنیا در بین والدین متفاوت اسـت ودر برخی مواقع این روش‌ها می تواند تماماً الهام‌بخش باشند و گاهی اوقات بسیار ناخوشایند بنظر برسند.

از همان غذایی که خودتان می‌خورید به فرزندان تان بدهید

طبق معمول کودکان منوی مخصوص بخود و غذا های خاص خودرا دارند. جالب اسـت بدانید کـه در عده ای از کشورها کودکان همان غذایی را می خورند کـه والدینشان صرف می کنند. وقتی مادر کاسه‌ی نودلی را جلوی فرزندش میگذارد او باید مانند بقیه‌ی اعضای خانواده همان غذا را بخورد و دیگر خبری از ناگت مرغ، پنیر پیتزا یا ماکارونی و پنیر نیست. در تعداد زیادی از فرهنگ‌ها در سرتاسر دنیا از جدا کردن منوی غذای بچه‌ها اجتناب می کنند.

راهنمایی های مفید برای تربیت فرزندان | نکات کاربردی تربیتی

مثلاً در کره‌ی جنوبی کودک یاد میگیرد کـه هر آن چیزی را بخورد کـه مادر دریک وعده‌ی غذایی تدارک میبیند و این یعنی کـه انها از سبزیجات مختلف گرفته تا غلات و پروتئین را در هر وعده‌ی غذایی بـه همراه دیگر اعضای خانواده می خورند. همین روش باعث می شود تا بچه‌ها از همان سنین کودکی غذا های سالم و طبیعی را وارد بدنشان کنند و موادمعدنی مورد نیازشان را از همان سنین پایین بـه دست آورند.

استفاده از سرویس بهداشتی را از همان سنین پایین به کودکان تان آموزش دهید

خیلی خوب میشود اگر بچه‌ها از همان سنین کودکی یاد بگیرند کـه خودشان بـه دستشویی بروند آنوقت دیگر نیاز بـه پوشک و عوض کردن و چیزهای دیگر نیست. طبق تحقیقات انجام شده در هند و چین کودکان از همان سنین بسیار پایین مثلاً شش یا هفت ماهگی یاد می گیرند کـه خود بـه دستشویی بروند مثلاً شلوارهای مخصوصی رابه تن انها میکنند کـه شکافی کوچک بر روی آن قرار دارد.

راهنمایی های مفید برای تربیت فرزندان | نکات کاربردی تربیتی

نکات جالب در مورد زایمان و تولید مثل حیوانات + عادات عجیب حیوانات + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد نکات جالب در مورد زایمان و تولید مثل حیوانات + عادات عجیب حیوانات + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.امروز نکات جالبی در مورد زایمان و تولید مثل حیوانات را جمع آوری کرده ایم، دنیای حیوانات دنیایی سراسر شگفتی اسـت و محققان هرروز چیزهای جالبی در مورد قوانین، زندگی و تولید مثل حیوانات را کشف میکنند و هنوز هم اکتشافات این دنیای بزرگ ادامه دارد، در همین موضوع امروز درباره تولید مثل حیوانات و قانون و قواعد آنها دراین زمینه مفصل صحبت می‌کنیم. با پارس ناز همراه باشید.

زرافه ها ایستاده زایمان می کنند

مدت زمان بارداری در زرافه های ماده چهارده تا پانزده ماه اسـت. این حیوانات هنگام زایمان روی پاهایشان می‌ایستند تا نوزادشان رابا فشار بیرون بیاورند. وقتی بچه زرافه از شکم مادرش بیرون می‌آید روی زمین میوفتد. بچه زرافه ها از ارتفاعی نزدیک بـه ۱/۸۲ متر روی زمین می افتند و این مسأله بـه جدا شدن بند ناف انها کمک می‌کند.

نکات جالب در مورد زایمان و تولید مثل حیوانات + عادات عجیب حیوانات

این حیوانات در هنگام تولد حدود ۴۵ تا ۶۸ کیلو گرم وزن و نزدیک بـه ۱/۸۲ متر قد دارند. پروسه ی تولید مثل در زرافه ها از جایی آغاز میشود کـه زرافه ی نر از ادرار زرافه ی ماده می‌نوشد تا متوجه شود کـه از نظر جنسی آمادگی جفتگیری را دارد یا نه.

وزغ های سورینامی از پشت شان زایمان می کنند

وزغ های سورینامی از درون حفره هایی روی پشت مادرشان پا بدنیا می گذارند. ابتدا وزغ ماده تخم می‌گذارد. سپس وزغ نر تخم ها را بارور می‌کند و همه ی ی تخم ها را روی پشت وزغ ماده قرار میدهد.

نکات جالب در مورد زایمان و تولید مثل حیوانات + عادات عجیب حیوانات

بعداز آن، یک لایه پوست روی تخم ها می‌آید کـه تا زمان بیرون آمدن بچه قورباغه ها از تخم ها از آنها محافظت می‌کند. بعد از حدود هفت روز، بچه قورباغه ها از درون حفره های پوست بیرون می‌آیند.

کفتارهای خال دار زایمان پرمخاطره و دردناکی دارند

سطح هورمون نرینگی تستوسترون در کفتارهای ماده سه برابر بیشتر از کفتارهای نر اسـت، بهمین دلیل این حیوانات زایمان پرمخاطره و خاصی دارند. زایمان کفتارهای ماده از طریق اندام کلیتوریس آنها انجام می‌شود کـه بـه آن شبه آلت نری هم گفته می‌شود. مجرای زایمانی کفتارهای ماده فقط حدود ۲/۵ سانتیمتر عرض دارد.

نکات جالب در مورد زایمان و تولید مثل حیوانات + عادات عجیب حیوانات

بهمین دلیل تعداد زیادی از نوزادان این حیوان زنده بدنیا نمی‌آیند. خفگی نوزادان در زایمان اول کفتارهای ماده بسیار رایج اسـت. حیوانات دیگری هم هستند کـه شبه آلت نری دارند، مثل میمون های سنجابی، میمون های لمور، فوساها کـه نوعی پستاندار گوشتخوار شبیه بـه گربه هستند و گربه های زباد کـه نوعی پستاندار با چهره ای شبیه بـه گربه و بدنی مانند خرس هستند.

پلاتیپوس ها از معدود پستاندارانی هستند که تخم می گذارند

پلاتیپوس یکی از پنج پستاندار دنیا اسـت کـه تخم میگذارد. پلاتیپوس ماده یک لانه ی زیرزمینی درست می‌کند ودر آنجا تخم میگذارد. تخم ها ابتدا بـه مدت دوهفته در شکم پلاتیپوس هستند و بعد پلاتیپوس ده روز دیگر روی تخم ها می‌خوابد و آنها رابا دمش گرم نگه می دارد.

نکات جالب در مورد زایمان و تولید مثل حیوانات + عادات عجیب حیوانات

پلاتیپوس ماده با دندان و پوزه اش بـه پوسته ی تخم مرغ ضربه میزند و آنرا می شکند تا بـه بیرون آمدن نوزادها از تخم ها کمک میکند.

بچه های جانوران کیسه دار نارس به دنیا می آیند

کیسه داران ماده «شاخه ای از حیوانات کـه شامل کانگوروها، والابی ها و صاریغ ها میشود» دو رحم دارند. این حیوانات سه واژن هم دارند کـه دو تای انها برای جفتگیری و یکی از آنها برای زایمان اسـت. جانوران کیسه دار مانند بیشتر پستانداران جفت جنین ندارند و نوزادان آنها تنها بـه مدت یک ماه در شکم مادرشان هستند.

نکات جالب در مورد زایمان و تولید مثل حیوانات + عادات عجیب حیوانات

اس ام اس و متن زیبا برای روز جهانی کودک + عکس به مناسبت روز جهانی کودک + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد اس ام اس و متن زیبا برای روز جهانی کودک + عکس به مناسبت روز جهانی کودک + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.امروز و بـه مناسبت ۲۹ آبان ماه و روز جهانی کودک، متن های زیبا و همچنین عکسهایی بـه این مناسبت را جمع آوری کرده ایم. ۲۰ ماه نوامبر در تمام کشور هـای جهان بـه خاطر کودکان و روز مخصوص آنها جشن ها و همایش هایی برای کودکان برگزار می‌شود. مـا نیز امروز و بـه احترام تمام کودکان کشورمان این مطلب را جمع آوری کرده ایم، در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.

اس ام اس و متن زیبا برای روز جهانی کودک + عکس به مناسبت روز جهانی کودک

مجله پارس ناز روز جهانی کودک رابه تمام کودکان جهان تبریک عرض می‌کند.

کودکی غنچه‌ای از رود صداقت بـه صفای آب اسـت

کودکی صفحه‌ای از عشق ومحبت بـه شکوه ماه اسـت

کودکی سلسلۀ اشک بـه دنبال سرشت اسـت

کودکی لاله ی سرخ اسـت بـه باغ امید

روز جهانی کودک خجسته باد…

در دنیای کنونی، موضوع کودک و تربیت و پرورش صحیح او، از اساسی ترین مسائل اجتماعی و از بـه مناسبت روز جهانی کودکارکان مهم سعادت بشری اسـت؛ از این رو دانشمندان، از نظر روانی و تربیتی، درباره کودک مطالعات و تحقیقات وسیع و ژرفی انجام داده و کتاب های زیادی نگاشته اند.

اس ام اس و متن زیبا برای روز جهانی کودک + عکس به مناسبت روز جهانی کودک

همچنین کشور هـای بزرگ بـه منظور پرورش درست و صحیح جسم و جان کودکان، سازمان های گسترده ای رابه وجود آورده و کودکان را از هرجهت تحت مراقبت های علمی و عملی قرار داده اند، ولی دین مبین اسلام، از چهارده قرن پیش ودر روزگاری کـه بشر در جهل و نادانی بـه سرمی برد، توجه فراوانی بـه این مساله کرده اسـت.

اس ام اس و متن زیبا برای روز جهانی کودک + عکس به مناسبت روز جهانی کودک

کـه نمونه عملی آنرا در رفتار پیامبر بزرگ اسلام با کودکان می‌توان مشاهده کرد. انسان، تشنه محبت اسـت و این تشنگی، بدلیل وابستگی بیش تر کودکان بـه والدین، در آنها شدیدتر اسـت. توجه بـه بُعد عاطفی کودک، بسیار مهم اسـت و این اهمیت، در رفتار و گفتار پیشوایان دینی مـا بـه خوبی مشاهده می‌شود.

اس ام اس و متن زیبا برای روز جهانی کودک + عکس به مناسبت روز جهانی کودک

هر کودکی یک هنرمند اسـت

اما مساله مهم هنرمند ماندن اسـت

روز کودک گرامی باد…

امام صادق «ع» فرمودند:

«خداوند بنده اش رابه واسطه شدت محبتی کـه نسبت بـه فرزندش دارد، مورد مرحمت قرار میدهد». همچنین پیامبر عزیزمان فرمودند:«کسیکه بـه کودکان مهربانی و بـه بزرگسالان احترام نکند، از مـا نیست».

اس ام اس و متن زیبا برای روز جهانی کودک + عکس به مناسبت روز جهانی کودک

همه ی نگران این هستند کـه

بچه هایشان بـه حرف آنها گوش نمی دهند

اما نگرانی مهمتر این اسـت کـه

بچه ها همیشه بـه تماشای شـما می نشینند

روز جهانی کودک گرامی باد…

آن حضرت می فرمایند:

کودکان را دوست بدارید و بـه آنها محبت کنید و هرگاه بـه آنها وعده دادید، بـه وعده خود وفا کنید، زیرا انها شـما را روزی رسان خود میدانند.

اس ام اس و متن زیبا برای روز جهانی کودک + عکس به مناسبت روز جهانی کودک

الگودهی، از بهترین وسائل مؤثر در تربیت اخلاقی و روانی و اجتماعی کودک اسـت. درنظر کودک، مربی نمونه برتر و الگوی شایسته‌ای اسـت کـه کودک از رفتار و اخلاق او، دانسته یا ندانسته، پیروی میکند.

اس ام اس و متن زیبا برای روز جهانی کودک + عکس به مناسبت روز جهانی کودک

چگونه از سشوار استفاده کنیم | اشتباهات رایج در مورد سشوار کشیدن + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد چگونه از سشوار استفاده کنیم | اشتباهات رایج در مورد سشوار کشیدن + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.چگونه از سشوار استفاده کنیم؟ آیا مو های شـما بعد از سشوار کشیدن خشک و بد حالت می‌شوند؟ امروز درباره اشتباهات رایج در مورد سشوار کشیدن صحبت می‌کنیم و نبایدهای سشوار کشیدن رابه شـما میگوییم و طریقه استفاده صحیح و همچنین آماده کردن موها برای باد سشوار را مرور و بررسی می‌کنیم. امروز همچنین در مورد سلامت موها هم صحبت میکنیم، با پارس ناز همراه باشید.

از برس نامناسب استفاده می کنید

چگونه از سشوار استفاده کنیم | اشتباهات رایج در مورد سشوار کشیدن

استفاده از برس های گرد یا پارویی هنگام سشوار کشیدن موها می‌تواند صدمات زیادی بـه آنها بزند. این برس ها اگر خیلی خیس باشند، موها بیش از اندازه کش می‌آیند و رطوبت بسیار زیادی را از دست می‌دهند، در نتیجه مو حالت نمیگیرد و صاف و بی حالت میماند.

اجازه نمی دهید موهایتان خود به خود خشک شوند

متخصصان توصیه میکنند بعد از حمام اجازه دهید موها خود بخود خشک شوند چون اینکار از آسیب دیدن موها بـه مرور زمان پیش گیری می‌کند. اگر آب اضافی موهایتان را نگیرید، سشوار کشیدن موهایتان بیشتر طول می‌کشد و همین مسأله فشار زیادی بـه موها وارد می‌کند.

چگونه از سشوار استفاده کنیم | اشتباهات رایج در مورد سشوار کشیدن

اگر عجله دارید، موهایتان رابه صورت کلی و نامنظم سشوار بکشید تا بیشتر رطوبت موها گرفته شود. اگر بخواهید مو های کاملا خیس تان را سشوار بکشید زمان بیشتری صرف خواهد شد، در حالیکه وقتی ۹۰ درصد موها خشک شده باشند، سشوار کشیدن جداگانه ی هر قسمت از موها و صاف کردن انها زمان کمتری می‌برد.

موها را از ریشه به نوک سشوار نمی کشید

چگونه از سشوار استفاده کنیم | اشتباهات رایج در مورد سشوار کشیدن

بعضی ها موقع سشوار کشیدن موها، بجای آنکه اینکار را از بالای موهای شان شروع کنند، اول سراغ پایین موها میروند. اما این روش درست نیست و شـما همیشه باید سشوار کشیدن را از بالای سر شروع کنید و از ریشه ی موها بـه سمت نوک آنها بروید.

موها را تقسیم نمی کنید

تقسیم کردن موها نقشی کلیدی در فرآیند سشوار کشیدن موها دارد. اگر میخواهید مانند آرایشگرهای حرفه ای موهایتان را سشوار بکشید، باید موها رابه سه یا چهار دسته تقسیم کنید کـه البته تعداد دسته ها بـه حجم موهایتان بستگی دارد. بعد ازآن هر دسته از موها رابا یک برس گرد متوسط یا بزرگ سشوار بکشید.

چگونه از سشوار استفاده کنیم | اشتباهات رایج در مورد سشوار کشیدن

برس را تا نزدیک ترین نقطه بـه ریشه ی موها بچرخانید. با اینکار می‌توانید تا جاییکه ممکن اسـت موهایتان را سشوار بکشید. اگر فرصت کافی دارید، در انتهای کار هر دسته از موها رابا باد سرد هم سشوار بکشید. اینکار باعث می‌شود موها دیگر بـه پرواز درنیایند، فولیکول های مو سفت و موها درخشان شوند.

سشوار را بیش از حد داغ می کنید

استفاده از داغ ترین و سریع ترین حالت سشوار اگرچه کار سشوار کشیدن را سریعتر می‌کند، اما آسیب ی خیلی زیادی بـه موهایتان میزند و آنها رابه شدت خشک میکند.

چگونه از سشوار استفاده کنیم | اشتباهات رایج در مورد سشوار کشیدن

نحوه ی تنطیم دما و سرعت باد سشوار بـه نوع موهایتان بستگی دارد. اگر مو های نازکی دارید دما و سرعت باد سشوار را متوسط تا پایین تنظیم کنید. اما اگر مو های ضخیمی دارید سرعت باد را کم اما دمای آنرا بیشتر کنید و همیشه در انتهای کار یک دور موهایتان رابا باد سرد سشوار بکشید.

از محصولات محافظ مو استفاده نمی کنید

قبل از سشوار کشیدن، زمانی کـه موهایتان هنوز مرطوب هستند از محصولات بهداشتی ای استفاده کنید کـه مخصوص محافظت از مو در برابر حرارت هستند.

چگونه از سشوار استفاده کنیم | اشتباهات رایج در مورد سشوار کشیدن